Szeretettel köszöntelek a Szentmártonkátai Lokálpatrióta Közösség közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szentmártonkátai Lokálpatrióta Közösség vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szentmártonkátai Lokálpatrióta Közösség közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szentmártonkátai Lokálpatrióta Közösség vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szentmártonkátai Lokálpatrióta Közösség közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szentmártonkátai Lokálpatrióta Közösség vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szentmártonkátai Lokálpatrióta Közösség közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szentmártonkátai Lokálpatrióta Közösség vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
München, 1975
Mikes Kelemen Kör, München
Készült Ledermüller Olivér nyomdájában München, 2. Landwehrstr. 65.
Az Országhódítók második kiadása elé
Marschalkó Lajos "Országhódítók" című könyve 1965-ben jelent meg a
nemzetközi könyvpiac teljes mellőzése mellett. Nemcsak az érdekeltek, hanem az
óvatosan lapuló emigráns sajtó nagy része éppen úgy nem vett tudomást róla,
mint ahogyan első könyvéről a "Világhódítók"-ról sem.
Az utóbbi könyv rövid tíz esztendő alatt három magyar kiadás után ugyancsak
három kiadást ért meg angolul, kettőt törökül és rövidesen az olvasó elé kerül
annak spanyol és arab kiadása is.
Az Országhódítók megjelenése óta pontosan 10 esztendő telt el. A szerző már
hosszú évek óta pihen a müncheni temetőben és már nem érhette meg könyvének
nagy, nemzetközi sikerét. Az Országhódítók speciálisan magyar vonatkozású
könyv, és csak magyar olvasóra számíthat. A könyv ismerete nélkül nincs magyar
történelemszemlélet és nem láthatjuk tisztán hazánk utolsó évszázadának nagy
összefüggéseit. Így érzi ezt a világban szétszórva éld magyar emigráció is, s
talán ez az oka, hogy a könyv első kiadásának 2000 példánya rövid két esztendő
alatt teljesen elfogyott. A könyv iránti érdeklődés annyira megnőtt az utóbbi
évek folyamán, hogy a kiadó az anyagi nehézségek ellenére is szükségesnek
tartotta a második kiadás megjelentetését.
Marschalkó Lajos könyvét annak lényegbeli tagadói antiszemita írásnak szeretnék
megbélyegezni. Pedig nem az! Pontosan olyan, ahogyan azt Marschalkó Lajos
könyve bevezetőjében írta:
"E könyvet nem a gyűlölet diktálta,
hanem a FELISMERÉS".
A kiadó.
Russischen Invaliden
(1910. dec. 30., 285. szám).
Ebben jelent meg az Alliance Israelitée felhívása, amelyet magyar lapok is
közöltek. A Weimarer Hist.-Gen. Taschenbuch, S. XII., fordítása szerint a
következőket tartalmazza:
"Testvérek! Hittestvérek! Az egész földkerekségen nincs egyetlen darab
föld sem, amelyet könnyebben leigázhatnánk, mint Galíciát és Magyarországot. E
két országnak mindenképpen a miénknek kell lennie, mert számunkra ott a
legkedvezőbbek a körülmények. Ti, zsidó testvérek, fáradozzatok minden
erőtökkel azon, hogy mindkét országot teljesen birtokotokba vehessétek.
Törekedjetek, hogy mindent, amit ott még a keresztények birtokolnak, teljesen a
kezetekbe vegyetek. Ha erre nem volna elegendő anyagi eszközötök, a párizsi
szövetségünk minden erővel segíteni fog titeket. Erre a célra a szövetségünk
máris gyűjtéseket rendez és az adományok váratlan bőséggel folynak be
pénztárunkba azzal a céllal, hogy a galíciai és magyarországi területeket a
galíciaiak és magyarok kezéből kiragadjátok és hogy azok kizárólag zsidó kézre
kerüljenek. Az egész világ tőkései erre a célra nagy összegeket áldoznak s
egyesülnek, hogy ezt a célt a legrövidebb idő alatt elérhessétek."
Solymosi Eszter, a tiszaeszlári
libapásztorlány, és minden magyar mártír emlékezetének
Erdélyi József:
SOLYMOSI ESZTER VÉRE
Megöltek egy kis libapásztort.
Égre kiált a régi vád,
úgy ölték meg Solymosi Esztert,
mint egy tokos, pihés libát,
mint egy síró galambfiókot,
szűz juhocskát húsvét előtt...
Valami vérengző bolondok
úgy fogták el és ölték meg őt,
a nótás ajkú kis magyar lányt,
valami vérengző vadak, vademberek...
Elfolyt a vére, mint egy párás piros patak.
Ítélt a bíró, Félkegyelmű képzelődő a
szemtanú,
alaptalan a vád, a vérvád...
a hátborzongató gyanú...
Ítélt a bíró; Elmehetnek
a reszkető kaftánosok;
nem ölték meg Solymosi Esztert,
nem bűnösök, nem gyilkosok.
Nem sütöttek húsvéti ostyát
embervérrel. Ország-világ tudja meg,
hogy gyermekijesztő dajkamese a vér, a vád.
Ítélt a bíró s fellélegzett
a zsidóság, az "üldözött",
de terjed a "mese", a "vakhit"
a szegény magyar nép között.
Zengett a dal s a vérpatakból
vérfolyó gyúlt és hömpölyög,
tenger, vértenger gyűlt belőle
mérhetetlen mély és örök,
mint Jézus vére, a világot
megváltó Istenemberé.
Az Ő vére a legyalázott
szegény Solymosi Eszteré!
Minden kiontott ártatlan vér,
minden magyar vér, ami folyt,
párolgott és virult belőle
idegen trón, élősdi bolt,
minden kiontott ártatlan vér,
harctéren ontott hősi vér,
és munkában csorgott verejték,
és megrabolt bér és babér,
az én vérem is, az Anyámé,
a régi libapásztoré,
az Ő vére s a legyalázott
szegény Solymosi Eszteré.
Égre kiáltom akkor is ha,
élettel és vérrel tilos,
leírom akkor is, ha rögtön
lángot vet a szűz papiros.
Beh piros vagy Solymosi Eszter
Kiontott vére s beh meleg...
Hajnalt festek a magyar égre
és felkelő napot veled,
Hogy ne vesszen kárba a vérünk,
s emléked árva hajadon.
Solymosi Eszter árva népét
ébressze bátran, szabadon.
Ez a könyv hagyaték a későbbi Magyarország számára, amely egykor szabad lesz, és amelynek fiatal szellemi rétege már keveset fog tudni erről a problémáról. Pedig a kérdés több mint száz éven át rákfenéje volt a magyar életnek. Csak éppen nem illett beszélni róla és létezését nem illett észrevenni. A nemzet, sokkal inkább mint más nemzetek, belevakult ebbe a kérdésbe. Nem látta, hogy országát meghódították, Szent István ezeréves jogállamát gyarmatosították, népeit láthatatlan hatalom rabszolgáivá tették, lelkét, szellemiségét kiforgatták régi valójából.
E sorokat mégsem a gyűlölet diktálta,
hanem a felismerés. Hiszen azoknak, akik utánunk jönnek, midőn a mi idegen
földbe süllyesztett testünket megemésztette a hontalanság, talán semmi okuk nem
lesz már, hogy gyűlöljék az ország korábbi gyarmatosító urait, mert azok
önmaguktól fognak eltűnni a nemzet életéből és a szabad, nemzeti szocialista
társadalom rendjéből. Azonban mégis szükséges, hogy a vakok lássanak, az alvók
felébredjenek s ne ismétlődhessék meg a titkos gyarmatosítás, egyetlen népi
kisebbség korlátlan uralma a honfoglaló nemzet felett.
Önként hangzik fel a kérdés: kinek a gyarmata volt Magyarország? Hiszen 1867
után - látszólag - már a magyar király koronája, kardja, jogara védelme alatt
élt a nemzet. A Habsburg király és császárról, - ha nem is az Árpádok ősi
véréből származott - 1867 után már senki sem állíthatta, hogy saját császári
háza javára akarná gyarmatosítani birodalma magyar felét. A trianoni
függetlenség sápadt árnyékában is - legalábbis 1945. április 4-ig - magyar volt
az állam fölötti hatalom és magyarok annak látható vezetői. Csak az ország
szovjet megszállása után kezdett nyilvánvalóvá válni, hogy .Magyarország már
azelőtt is a gyarmati sorsnak egy bizonyos fajtájában élt.
Már az 1920-as évek legelején is kezdtek feltolulni a kérdések, kinek kezében
van a nemzeti jövedelem 25, a nemzeti vagyon 30 és a modem államokra annyira
jellemző kulcsállások 95 százaléka? Kik voltak a feudál-kapitalizmus korában a
gyárak és a bankok urai, a nagybirtokok bérlői, a sajtó hatalmasságai, az
irodalom és a sajtó pápái, hogy aztán mint komisszárok a szovjet-szocializmus
álarcában átváltozzanak a magyarság anyagi javainak korlátlan gazdáivá?
És, ha mindez így volt, - mert nem volt másként, - ha valóban csak a tőkés és kommunista gazdasági rend harca folyt le szemeink előtt, mindkettőn belül nem uralkodott-e egy szűkebb, elszántabb országhódító terv is a magyarság gyarmatosítására?
Herzl Tivadar, a cionizmus apostola még meg sem született Budapesten, midőn Montefiore Mózes, az Alliance Israelitée Universelle vezére kimondotta és megírta: "Zsidó testvérek! Magyarországnak és Galíciának a miénknek kell lennie!" [1]
Montefiore Mózes országhódító tervének
reális alapjai voltak, mert ezek mögött ott állt Kelet-Lengyelország,
Oroszország, a félig már megszállott Kárpátalja kimeríthetetlen népi
rezervoárja. Vele szemben ott volt Magyarország hatalmas természeti kincseivel,
szociális elmaradottságával, az 1848-49-es szabadságharc leveretésének
társadalmi és gazdasági sebeivel, Széchenyi által meg nem javított
arisztokráciával, megvesztegethető, vagy ingyenélni szerető dzsentri
sejkjeivel. A cionizmus megszületése előtt hódításra érettebb föld és
társadalom volt ez, mint Palesztína.
A zsidó hazát Magyarországon felépíteni nemcsak okos reálpolitikának látszott,
hanem tündökletesen szép álomnak is. A keleti ötmilliós, szociális és szellemi
elmaradottságban szenvedd, explozív és a cári birodalom pogromjai által
szorongatott népi tömeg már nem volt hozzá. A gyarmatosításhoz szükséges anyagi
lehetőségeket pedig szívesen kínálta Párizs, London, Frankfurt am Main, Prága
és Bécs zsidósága. Ez az emancipáció óta beérkezett, gazdag világhódító réteg -
százmillióinak birtokában - egyfelől némi lelkiismeretfurdalást érzett a
keleten maradt, szociális nyomorban szenvedő testvérei iránt, másfelől okosan
látta, hogy ez a tömeg alkalmas lehet Nyugaton meghódított pozícióinak
erősítésére.
Magyarországon e tervek megvalósítására kitűnő kilátásokat nyújtott a kisnemesség, a nemzethű arisztokrácia, a városi polgárság lecsökkent ellenállóereje, a látni tudó, európai tájékozottságú rétegek vékonysága. Még további országhódító lehetőségeket nyújtott a korszellem, a kereszténység pótlására kitalált liberalizmus, humanizmus babonája.
A viktoriánus imperializmus klasszikus
korszaka volt ez. Medvebőr-kucsmás, piros kabátos skót-gárdisták, büszke brit
lovasok, diadalmas flották indultak rohamra, hogy angol, francia, orosz igába
hajtsák az indust, kínait, arabot. Cári kozákok, - a földkerekség legelszántabb
gyarmatosítói - rohantak kelet felé, hogy a Behring-szorosig és Alaszkáig
terjesszék ki az egykor nyomorúságos moszkvai fejedelemség határait.
Ki törődött volna ezekben az időkben olyan komikus országhódítókkal, akik
kaftánban, egyetlen batyucskával, s zöld bársony zsákjukban a Tórával és
Talmuddal lépték át a kárpáti határt? A nemesi magyar társadalom lenézte és
titokban megvetette őket, de ugyanakkor örült is nekik. A humanizmusról,
emancipációról beszélt, de nem látta a zsidóság vándorlásának szociális és
emberi kényszerűségeit, a Magyarországba áramló tömeg nyomorát,
meghajszoltságát, a nincstelenség társadalmi robbantóerejét. Később "zsidó
bűnök" címszó alatt könyvelte el mindezeket. Holott legalább 50
százalékában ide illett volna a "magyar bűnök" jeligéje is.
A brit hódítók is leghamarabb a sejkekkel, maharadzsákkal értették meg egymást. A magyar feudalizmus kutyabőrös sejkjei és maharadzsái, uzsorahitelt igénylő duhajkodói, miért ne értették volna meg magukat ezekkel a koldus országhódítókkal, akikben ők nem a nemzet fenyegetettségét, hanem a kölcsönnyújtó, kihasználható páriát látták: a házi zsidót, aki köteles adózni az uraságnak, hogy megtűrjék. A később bekövetkezett kölcsönös tragédiákban nagy szerepet játszott a kor bűne is. Az emancipálandókat nem fogadta sem kemény, sem okos bevándorlási törvény, sem szociális előrelátás, amely legalább az akkori nemzeti munkamenetbe illesztette volna őket.
Őszinte volt, vagy nem őszinte, mindenesetre az 1840-es országgyűlés után a zsidó költő azt ígérte népére nézve:
"Puszta földből gyors ekével ért
kalászt fog csalni ki,
A Dunának szőke árján evezőt irányzani,
Műiparral sürgölődik a művészet mezején,
S mentve Merkur béklyóiból áldás leszen kézművén." [2]
A magyar nemesi társadalom nem adott sem lehetőséget, sem nem alkalmazott okos kényszert, hogy megmentse Merkúr béklyóiból a befogadottakat. Örült neki, hogy ezeket, akiknek más megélhetési lehetőségük aligha volt, rászabadíthatta a magyar parasztra, jobbágyra, s amit azok Merkúr béklyóiban megszereztek, kölcsönkaphatta tőlük egy-egy betyáros úri murira.
Így jött létre a befogadottak, emancipáltak és az ország látszólagos magyar urainak sokáig fel nem ismert szövetsége. S mi lett a vége? Istóczy Győző és Verhovay Gyula tragédiája, Tiszaeszláron a magyar jogállam nagy fegyverletétele, a már meghódított Verhovinán Egán Ede meggyilkolása, Samuelly Tibor terrorlegényeinek öldöklése, Rákosi-Roth Mátyás akasztófáinak oly sok ezer mártírja.
Mi csak egyetlen tényt akarunk világossá tenni az utánunk következő nemzedékek számára: az együttélés lehetősége megszűnt. S ez a könyv csak azt akarja elmondani - minden gyűlölet nélkül -, hogy ha egyszer még lesz szabad Magyarország, merre menjenek annak fiatal vezetői, ha nem akarják, hogy még egyszer megismétlődjék az országhódítás és a nemzeti nagy tragédia.
A szerző
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!